To eat well for a long and healthy life

Äta bra för ett långt och hälsosamt liv är det mantra som vi alla vet, men vad är de bästa produkterna för att hjälpa oss att uppnå detta mål? I denna artikel kommer vi att presentera en kort översikt av några av de mest användbara och näringsprodukter en person som innehar spożywcz. Vad är det bästa livsmedel för en hälsosam kost? Vi undersöker. Officiella uppgifter visar att det för närvarande de tre länderna med den högsta förväntade livslängden i furstendömet monaco-ville, nära Monaco, Japan och Singapore. Detta är den plats där du blev invånare en hög livskvalitet, men också en viktig del av att äta hälsosam mat. Ofta hittar vi beröm för “super”, i genomsnitt, produkter, så högt näringsvärde av vad de hade sett i kosten för superhjältar. Dietister avvisa begreppet “Superfoods”, som ordet kan påverka människor så mycket hopp för ett begränsat utbud av mat, när det i verkligheten, balanserad kost och en hälsosam livsstil kräver mer ansträngning än fem per dag. Det finns dock vissa livsmedel som är mer näringsrik än andra, och mycket av den, eftersom studier har visat, har en skyddande effekt mot många sjukdomar. Här presenterar vi en kort översikt av några av de bästa produkterna bör ta hänsyn till integration i kosten, i strävan efter att uppnå ett hälsosamt och lyckligt liv. Eller färska sojabönor är en grundläggande del av det Asiatiska köket, och för flera generationer, men också ökar i popularitet av det nya på den Västra fronten på sistone. Soja är ofta säljs i Snack förpackningar, men de är också till olika rätter, allt från soppor till ris-rätter, serveras om hur man förbereder sig och fylla ut tofu, gröna sojabönor och sojaprodukter. Grönt, bönor och tofu är rika på isoflavoner som kan ha anti-cancer egenskaper. Bönor är rika på isoflavoner, en Typ av fytoöstrogener. östrogen-liknande anläggning ämnen. Isoflavoner är kända för att ha anti-inflammatoriska egenskaper, antioxidant, cancer och antimikrobiella egenskaper. Så, de kommer att kunna hjälpa till i den förordning av inflammatoriska reaktioner i kroppen, bromsa åldrandet av celler för att bekämpa bakterier och, tydligen, skydda mot vissa typer av cancer.

what time do you prefer, mr james Fullt av två typer av isoflavoner, i synnerhet genistein och daidzein. De studier som ingår i tidigare år, och dagens medicin nyheter har visat att genistein kan användas för att förbättra behandlingen av bröstcancer. Samtidigt författarna av studien påpekar att “konsumtionen av soja livet […] var associerad med en minskad risk för bröstcancer,” så vi vill SOJA i vår vanliga kost. Också, ricotta ost, vit ost som produkt baserad på soja yoghurt, har varit förenat med stora hälsofördelar, av samma skäl. Tofu är ofta tillagas vanligtvis östasiatisk mat; det kan vara stekt, ugnsbakad eller kokt (t ex soppor). Som en soja produkter rika på isoflavoner, som de hälsofördelar som vi diskuterat ovan; det är också en bra källa till protein och innehåller alla de essentiella aminosyror som vår kropp behöver för proteinsyntesen. Dessutom är det rikt på mineraler som vår kropp behöver för att hålla våra ben och tänder starka och friska och energi. Tofu är en källa av kalcium, järn, mangan, selen, fosfor, magnesium, zink, och koppar. Vissa experter föreslår också att äta tofu kan känna dig mätt längre, därför att den inkluderas i kosten kan bidra till att förebygga övervikt.

Denna gemensamma kulinariska ingrediens, känd orange sort, samt rekommenderas för dess höga innehåll av beta-karoten, pigment och karotenoider, som erbjuder en utökad version, denna rotfrukt är hans val av färg på morötter. Morötter kan skydda mot åldersrelaterade skador syn. Betakaroten omvandlas i kroppen till A-vitamin, som, enligt National institutes of health (nih), “deltagande i fungerande immunförsvar, vision, reproduktion och mobil kommunikation.” Vår kropp kan inte producera vitaminer, så de måste erhållas från kosten. Detta pigment är också en antioxidant som kan skydda cellerna från skador, åldrande, neutraliserar fria radikaler. Dessutom har studier visat att livsmedel rika på karotenoider och, naturligtvis, morötter-det här är ett Utmärkt exempel — kan skydda mot åldersrelaterad makuladegeneration, skador på ögon orsakat av ålderdom. Vissa sorter av morötter, vita morötter innehåller inte orange färgämne betakaroten, men de innehåller falcarinol, luftkonditionering, vissa studier hävdar att det kan ha en skyddande effekt mot cancer.

Samtidigt råa morötter kan vara bättre för hälsan eftersom de behålla sina näringsmässiga egenskaper och metoder för matlagning morötter som kan rädda de flesta av sina näringsämnen i en “fälla.” I en intervju med en av forskarna som har studerat anticancer-effekten av falcarinol morötter, Kirsten Brandt, från Newcastle University i storbritannien visar att vi kan begränsa våra morötter i Allmänhet, om vi vill att du är förberedd, men ändå full av näringsämnen. “Hacka morötter ökar ytan så att fler näringsämnen läcker ut i vatten tills de är mjuka. Att hålla dem hela och skär dem i små bitar, efter låsning i näringsämnen och smak, så att morot är bättre för dig i alla aspekter”.

De korsblommiga grönsaker. En annan viktig Typ av mat på vår lista är den korsblommiga grönsaker, även känd som “grönsaker av kål familjen”, som omfattar ett stort utbud av grönsaker så som kål, broccoli, brysselkål, blomkål, Bok Choy, rädisor, vitkål, korg av korsblommiga grönsaker. Grönsaker pollinering kan ge en hel del fördelar för hälsan. Dessa grönsaker är mycket rika på näringsämnen, inklusive många vitaminer (c, E, K och folsyra), mineraler (kalium, kalcium och selen), karotenoider (lutein, betakaroten och zeaxanthin). Korsblommiga grönsaker innehåller glukosinolater-ämnen som ger dessa grönsaker sina karaktäristiska kryddig smak. Dessa ämnen har visat sig ge många hälsofördelar. Vissa glukosinolater, det verkar som om justering av organismen till stress och inflammatorisk reaktion, de har antibakteriella egenskaper, och några av dem är under utredning för sin cancer potential. En nyligen genomförd studie omfattar ZPM var att de gröna, vissa korsblommiga grönsaker som kål och grönsaker, har hjälpt till att bromsa nedgången av kognitiva funktioner. Därför forskarna visar att “tillägg av en daglig dos av grönsaker i kosten kan vara ett enkelt sätt att stärka din hjärna hälsa”.

Kål, broccoli och grönkål, dessutom har en skyddande effekt på hjärt-och kärlsjukdomar på grund av förekomsten av vitamin K. Slutligen, korsblommiga grönsaker är en utmärkt källa för lösliga fibrer, som spelar en viktig roll i regleringen av nivåer av socker i blodet och minskar absorptionen av fett, och därmed bidra till att förebygga övervikt. Nyligen genomförda studier visar att konsumtionen av kött, i synnerhet rött kött och vissa typer av fjäderfä kan vara skadliga för vår hälsa på lång sikt. Bra alternativ protein i det här fallet är det fisk, lax, i synnerhet, ger en hel del näringsämnen. Lax är rik på protein och innehåller stora mängder av omega-3-fettsyror, som anses vara bra för synen. Studier har visat att omega-3 skyddar mot torra ögon syndrom, som kännetecknas av en otillräcklig kontroll av smörjning av ögat som kan leda till värk och dimsyn.

Dessutom omega-3-fettsyror har varit i samband med hälsa i hjärnan, och forskning tyder på att det kan förhindra försämring av kognitiva funktioner i samband med åldrande.

Lax har också ett högt innehåll av kalium och, enligt en ny forskningsrapport i höst på ZPM av kalium, kan förhindra utveckling av hjärt-kärlsjukdom. Dessutom, denna arter av fisk är rik på mineralet selen, som främjar hälsa hos sköldkörteln. Sköldkörteln hjälper till att reglera hormonella aktivitet och deltar i metabolismen digicoupon. Även om både tama och vilda lax som finns på marknaden, den vilda laxen visade sig vara mer näringsrik allmänhet, med ett högt innehåll av protein och mindre mättat fett, vilket innebär att det är mer hälsosamt och bättre för viktkontroll. Men lax är den mest hållbara resurs, och experter säger att skillnaderna mellan odlad och vild lax kan inte vara så dramatiskt som att motivera oss att välja en typ till en annan.