December 2018

FÅR DU TILLRÄCKLIGT MED JOD I KROPPEN?Enligt National Institutes of Health har det senaste halvseklet sett en 50-procentig minskning av den genomsnittliga personens jodintag, till stor del på grund av att bagare byter från jodiserat mjöl till brommjöl.

Detta har resulterat i en dubbel whammy: inte bara har vår kost blivit jodbrist, men eftersom bromid är en Halid, en kemisk kusin till jod, blockerar den faktiskt jodfunktionen.

Så varför får du tillräckligt med jod som är viktigt för dig som massageterapeut?

En Nation i smärta

En tredjedel av amerikanerna lider av kronisk smärta, och i de flesta fall har detta en del av muskel-och myofascial smärta. Tyvärr är de flesta läkare clueless om att diagnostisera och behandla denna typ av smärta och kan ge det andra etiketter, inklusive artrit, och förskriva smärtstillande medel för att lindra symtomen se-topforma.

Naturliga alternativ—inklusive Massageterapi, som förmodligen redan ingår i din självvårdsplan-kan vara mycket effektivare.

Men vad gör du när, efter att dina snäva muskler släppts, går de upprepade gånger tillbaka till den förkortade positionen? När detta händer, överväga flera orsaker, inklusive ergonomi, som kan komma från en av dina höfter är lägre än den andra; eller dåligt stöd för dina armbågar, handleder och underarmar när du arbetar på datorn.

Mänsklig Energikris

Mänsklig EnergikrisEn ännu viktigare orsak att undersöka är kronisk muskelförkortning, från vad jag kallar den mänskliga energikrisen.

När dina muskler inte har tillräckligt med energi, blir de låsta i förkortat läge snarare än att gå lös och halta. På detta sätt är musklerna som fjädrar; det tar mer energi att sträcka dem än att slappna av dem. Tänk på hur du känner efter en hård träning eller en lång dag med back-to-back massage klienter; du kommer inte hem talar om hur lös och halta dina muskler är-du talar om hur tätt de är.

Forskning citerad av Janet Travell, MD, i hennes landmärke bok The Trigger Point Manual, liksom min publicerade dubbelblinda studie som tittar på att optimera energiproduktionen i fibromyalgi, har visat vikten av att öka muskelenergiproduktionen för behandling av fibromyalgi och myofascial smärta.

Vår forskning tittade på att optimera de faktorer som representeras i akronymen SHINE:

  • Sova
  • Hormon
  • Infektioner/immunitet
  • Näring
  • Motion som kan

Efter att ha optimerat dessa fem faktorer fann vi att 91 procent av personer med fibromyalgi såg en förbättring av deras symtom, med en genomsnittlig 90-procentig ökning av livskvaliteten efter två år och 50-procentig minskning av smärta. Samma principer gäller för myofascial smärta, och varför dina muskler kan upprepade gånger dra åt efter att de släppts.

Ett användbart verktyg som heter free Energy Analysis Program kan analysera dina symtom, och till och med relevanta laboratorietester, för att bestämma vad du behöver för att optimera energiproduktionen. Många, om inte de flesta av dessa föreslagna behandlingar kan användas utan recept.

Hur Får Tillräckligt Med Jod Kan Hjälpa

Hur Får Tillräckligt Med Jod Kan HjälpaJod är kritisk för många funktioner, inklusive sköldkörtelfunktion. När sköldkörtelfunktionen minskar kommer du att ha både trötthet och täta muskler, liksom ibland hjärndimma, förstoppning, kall intolerans, oförklarlig viktökning och till och med oförklarlig infertilitet.

Att ta 6,25 milligram jod dagligen kan hjälpa till att återställa optimerade jodnivåer, samtidigt som man spolar ut fluor och bromid som kan blockera jodfunktionen. Jag ger denna dos i tre till sex månader-stoppa den i de sällsynta fall där det förvärrar människors matsmältningsbesvär och solar plexus smärta-och fortsätt sedan dosen långsiktigt om personen vill. Jag ser också till att personens dagliga multivitamin har minst 200 mikrogram jod.

Jodbrist leder ofta till ömhet i brösten och fibrocystisk bröstsjukdom. Att få tillräckligt med jod är avgörande för brösthälsan, och med hjälp av jodbehandlingen ovan kan man eliminera bröst ömhet och cyster efter tre månader. Forskning har också visat att bröstvävnadsjodnivåerna är lägre hos kvinnor med bröstcancer, vilket tyder på att jodbrist också kan vara en signifikant riskfaktor för bröstcancer.

Om du har oförklarlig trötthet eller muskelsmärta, speciellt om du också upplever kall intolerans, ömhet i brösten eller cyster, viktökning eller förstoppning, kan jodtillskott ge hjälpsam, låg kostnad, säker smärtlindring.

Tror du på Sexuellt ödeHur du uppfattar kön kan ha en långtgående inverkan på ditt förhållande.

I allt högre grad börjar människor tro på Sexuellt öde, vilket är den väsentliga tron att om två personer är själsfränder eller avsedda att vara, kommer kön automatiskt att vara perfekt. Innan du tror på Sexuellt öde, kanske är det dags att fråga dig några frågor och överväga några viktiga faktorer http://redandwhite.se/.

Vad är “öde tro”?

Destiny övertygelser innebär att det finns en själsfrände där ute för dig, och när du gör chans på den här personen, allt faller på plats – emotionell, mental och fysisk kompatibilitet. Även om denna tro är värt att hänga på, och kan till och med vara sant i en utsträckning, kan du ställa dig upp för besvikelse om någon är “nästan perfekt”, men du hittar dem saknas i ett eller två områden.

Hur fungerar sexuellt öde?

Hur fungerar sexuellt öde?Sexuellt öde använder sex och sexuell tillfredsställelse som en av de viktigaste barometrarna för att bestämma hur uppfylld du är i ett förhållande. Fråga dig själv några frågor: blev du kär innan du hade sex med varandra? Kom din känslomässiga koppling från innan du upptäckte att sexet var bra? Om svaret på detta är ja, så har du förmodligen jackpot med den här. Om inte, inte ryckas med bra sex och använda den som en barometer för att bedöma din relation – under tiden, du kommer förmodligen att ställa dig upp för besvikelse.

Vad är sexuell tillväxt?

I motsats till sexuellt öde är sexuell tillväxt. Detta är tron att alla aspekter av ett förhållande kan arbetas på, inklusive sex. Om båda parter är villiga att kommunicera och arbeta på sitt sexliv, precis som de gör på alla andra punkter. Vad mer, även om deras sexliv inte förbättras, tror de inte att det är en affärsbrytare i förhållandet och låt det inte påverka andra aspekter av deras liv. Detta är en mer realistisk inställning till relationer, där människor är villiga att arbeta på dem snarare än vill att de ska forma upp organiskt.

I sina enklaste termer är en den så kallade tron på “Sexuellt öde” som håller att det i grunden fungerar eller inte.

Den andra kallas “sexuell tillväxt” som hävdar att det sexuella förhållandet måste vårdas.

Vad är sexuell tillväxt?Sexuella öde typer tenderar också att tro problem i sovrummet är en återspegling av problem i relationen. Sexuell tillväxt typer tenderar att hålla sovrum frågor något bortsett från förhållandet som helhet.

Man kan också tro att eftersom kvinnor tenderar att konsumera mycket mer “romantiska” typ material i media, filmer, romaner, etc. att de tenderar att vara mer av typen “soulmate-destiny” – anhängare, men Maxwells forskning, som involverade studier på cirka 1,900-deltagare, visade inte det utan istället att kvinnor tenderade att vara mer av “tillväxt” – sidan.

Maxwell påpekar dock att skillnaderna mellan män och kvinnor inte var så stora.

Hon hade också samma könspar i studien men sa att siffrorna inte var tillräckligt stora för att dra fasta indikationer, och det är en grupp som hon kan studera vidare i framtiden.  Ändå verkar det finnas en liten indikation på att homosexuella par tenderar något mer mot” tillväxt ” tro på sexuella relationer.

Maxwell säger hemligheten till ett tillfredsställande sexliv i långsiktiga relationer behandlar sovrumssituationen på samma sätt som du behandlar en trädgård, med konstant ansträngning: vård, uppmärksamhet och vårdande.

Lindra ledvärk med dessa enkla åtgärder i vinterMuskel-och ledvärk påverkar oss alla någon gång i livet. Sommaren är i synnerhet förknippad med kroppsvärk när vi skakar av viloläge för sport, trädgårdsarbete och hushållsaktiviteter. Du kan dock njuta av varmt väder sysselsättningar samtidigt som obehag till ett minimum. Så här gör vi.

Ät Smärta-Fighting Livsmedel

Fisk (särskilt lax, makrill, öring och sardiner), linfrö, avokado och valnötter är alla rika på omega-3-fetter, vilket minskar produktionen av inflammatoriska kemikalier som produceras av immunsystemet som svar på träning.

Grönkål, broccoli och grönkål hög i vitamin A, som skyddar kroppen från inflammatoriska cytokiner-interferon och tumörnekrosfaktorer (TNF) – som bryter ner kollagen i ben och leder. Betor är också ett bra val; de innehåller antioxidanten betalain, som också skyddar kollagen

Capsaicin, den aktiva beståndsdelen i chili peppers, hämmar ett protein som kallas NF-kappa B, vilket är involverat i kontrollen av gener som är ansvariga för inflammation. Ginger minskar produktionen av flera inflammatoriska medel.

Samtidigt, se till att du får tillräckligt med protein för att bygga upp muskeln och hålla hydratiserad så att musklerna kan förbli mer smidiga och elastiska.

Undvik Mat Som Kan Göra Smärta Värre

Undvik Mat Som Kan Göra Smärta VärreMinimera ditt intag av sockerarter och raffinerade kolhydrater för att minska den allmänna inflammatoriska belastningen i blodkärlen.

En annan mat grupp för att undvika:” nightshade ” grönsaker-paprika, potatis, aubergine och tomater—eftersom de innehåller alkaloider som kan förvärra dina nerver, muskler och leder.

När det gäller motion, var noga med att värma upp innan du börjar någon aktivitet och sträck sedan efteråt. Var inte en helgkrigare-det är bättre att träna lite varje dag istället för att överdriva dig en gång i veckan.

Tänk på tillskott för ledskada

Trots alla dessa åtgärder kan du fortfarande uppleva några värk och smärtor. Här är några kosttillskott för att förebygga och behandla muskel-och ledskador:

Naturligt äggskalmembran (NEM) innehåller alla vitala strukturella element i vårt ledbrusk för att hjälpa till att återuppbygga. Det hämmar också produktionen av inflammatoriska cytokiner, vilket ger långvarig smärtlindring.

Odenaturerad typ II kollagen (UC-II) kan också vara till hjälp. Det avaktiverar specifika mördarceller som utsöndrar kollagenaser, enzymerna som bryter ner kollagen. I tunntarmen finns områden med hög t-cellkoncentration som kallas Peyers fläckar. När UC-II går in i dessa områden känner immunsystemet dem som liknar kroppens kollagen och instruerar T-cellerna att lämna denna typ av kollagen ensam. Det meddelandet sprids sedan genom kroppen, vilket undertrycker nedbrytningen av kollagen och gemensam inflammation http://se-topforma.se/onycosolve/.

Att ta ett kalcium-och magnesiumtillskott för att hjälpa till att kontrollera muskelkontraktion, avkoppling och reparation kan bidra till att upprätthålla muskelhälsan.

Att vara aktiv har enorma fördelar för vår fysiska och psykiska hälsa. Genom att följa dessa enkla mat-och träningstips kan du njuta av en full och aktiv sommar, smärtfri.

Tänk på tillskott för ledskadaTjugosex år gamla Smita Singh, som arbetar i en reklambyrå i huvudstaden lever ett hektiskt liv, fullt av latenights på jobbet, lämnar ingen tid för en vanlig fitnessregim. Hon hanterar fortfarande en snabb körning i parken nära sitt hus två gånger tre gånger i veckan, på morgonen eller kvällen, beroende på hennes arbetsschema. Men kom December, och hon lider av ledvärk och styvhet. “Det började för två år sedan. Först trodde jag att det bara skulle försvinna, men förra året var smärtan ganska dålig. Jag försökte många hemmetoder, men varje natt och morgon var en kamp.”

Smita är inte den enda som känner att hon är åldrad av minst ett decennium när Delhis vinter sätter in. Idag lider fler och fler personer under 30 år av gemensamma och muskelrelaterade problem, en trend som kan hänföras till ungdomarnas mycket stillasittande livsstil idag. Dr Deepa Kannan, Associate Medical Director, Portea Medical, säger: “den nuvarande generationen är mycket mindre aktiv, spenderar större delen av sin tid framför elektroniska prylar i motsats till att springa eller spela på ett öppet fält. De konsumerar också en diet som är hög i transfetter och socker, vilket gör dem benägna att fetma i en tidig ålder. Alla dessa är riskfaktorer för sjukdomar som artrit och kronisk ledsmärta.”Håller med om att livsstil spelar en viktig roll för ungdomar som faller in i vinter-LED-smärtfällan samt Dr (Prof) Amite Pankaj Aggarwal, Seniorkonsult och enhetshuvud, gemensam ersättning, artroskopi och ortopedi, Fortis Hospital Shalimar Bagh, tillägger, “vistas inomhus och brist på motion på grund av dimmiga morgnar spelar också en roll för att orsaka ledstyvhet och muskuloskeletala symptom.”

Vi har alla hört talas om den gamla tron att dimmiga vintrar och regniga dagar förvärrar muskuloskeletala smärtor så mycket så att gamla damer kan förutsäga en förändring i vädret genom att observera sina gemensamma problem. Även om medicinsk forskning inte har kunnat bevisa varför en sådan förening, om någon existerar, säger Dr (Prof) Amite, “många teorier har föreslagits och den mest rimliga är att en förändring i vädret är förknippad med en förändring i atmosfärstrycket, vilket i sin tur orsakar de sjuka lederna att svälla upp och smärta. Kallt klimat förvärrar ändå styvheten i sig.”